NOVEMBER '25
over Turf
TURF Event stimuleert de verbinding van elektronische muziek, kunst, cultuur en technologie in Breda. Met onze TURF Talks, live performances en een divers nachtprogramma stimuleren we crossovers tussen het bedrijfsleven en de nieuwe generatie, maken we verbinding met het onderwijs en bieden we een podium aan de makers en collectieven. Hiermee creëren we niet alleen een jaarlijks, meerdaags event, maar ook een voedingsbodem voor toekomstige generaties.
TURF Event wordt georganiseerd door Stichting TURF, een non-profitorganisatie die zich richt op het stimuleren en positioneren van Breda als stad vanuit haar potentie en visie. Ons doel is om een event te creëren dat niet alleen Breda op de kaart zet als internationale hotspot voor creativiteit en technologie, maar ook een platform biedt voor experiment, creativiteit en inclusiviteit.
Turf verbindt!

Samen met onze partners
TURF bouwt samen met lokale partners aan een sterk cultureel en creatief ecosysteem. Het bedrijfsleven speelt hierin een belangrijke rol: als investeerder, als samenwerkingspartner en als aanjager van vernieuwing. In 2024 is TURF ontwikkelt door een sterke samenwerking tussen ondernemers, culturele makers en lokale partners. Hieruit zijn zeven, sterk lokaal gewortelde founders gekomen:
CM.COM, Handpicked agencies, MEZZ, Kairos Events, 360 Experience Group, Pier15, Breda Beats en Yorick Knijff zijn partners van het eerste uur.
In samenwerking met Breda Marketing geven we deze initiatieven ook de zichtbaarheid die ze verdienen. Zo positioneren we Breda als een stad waar cultuur, creativiteit en ondernemerschap samenkomen – en waar makers de ruimte krijgen om te groeien en impact te maken.
TURF X BRABANT C
TURF en Brabant C bundelen de krachten in de nieuwe financieringsregeling voor makers, collectieven en culturele initiatiefnemers op het snijvlak van kunst, technologie en muziek. Met deze samenwerking willen beide organisaties culturele innovatie stimuleren en maatschappelijke impact vergroten in West-Brabant.
De regeling wordt mede mogelijk gemaakt door het lokale bedrijfsleven. Samen investeren we in een sterk cultureel ecosysteem waarin creativiteit, ondernemerschap en maatschappelijke waarde hand in hand gaan.
Met TURF x Brabant C creëren we ruimte voor nieuwe ideeën, experiment en samenwerking. Zo bouwen we aan een toekomstbestendige cultuursector die niet alleen inspireert, maar ook verbindt en vernieuwt.


HOTSPOT VAN CREATIVITEIT & TECHNOLOGIE
Breda werkt met de TTC-visie – Toegepaste Technologie en Creativiteit – aan een toekomst waarin digitale innovatie centraal staat. Het doel? Een bruisende stad waar technologie en creativiteit samenkomen. Denk aan ICT, gaming en creatieve dienstverlening. Breda wil hiermee uitgroeien tot een internationale hotspot waar bedrijven, makers en jong talent samenwerken aan slimme oplossingen die niet alleen de economie versterken, maar ook bijdragen aan maatschappelijke vooruitgang.
Binnen die ambitie vervult TURF een verbindende rol. Vanuit onze focus op kunst, muziek en technologie bieden wij een podium waar talent en experiment centraal staan. We maken ruimte voor makers die met creatieve en technologische toepassingen werken aan Tech for Good: projecten die maatschappelijke uitdagingen aanpakken en impact maken in de stad.
We brengen cultuur, ondernemerschap en innovatie samen en bouwen mee aan een stad die zich ontwikkelt tot hotspot van creativiteit en technologie.
wanna be part of turf?
Yes, i'm curious!
Download the app
Create your own route and check out the full program in the official TURF app.